NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2002-06-19, 08:45
Plockat eller oplockat.
Har Genline bedrivet plockepinn eller brädspel ?
Enligt Fredrik Forsell på Genline, både i mail ovan och i telefon till undertecknad, har ordf Ted givit sitt tillstånd till att de får ta adresser ur Forskarkatalogen. Hur detta har gått till kan man fråga sig. Har Genline de resurserna, både personalmässigt och tidsmässigt att plocka fram varje enskild adress ur katalogen. Det tar t i d och kräver många handgrepp. Med en lista eller fil går det mkt bättre. Har någon i ansvarig ställning på förbundet ( med behörighet) gjort detta möjligt anser jag att vederbörande brustit i vett och etikett på ett omoraliskt sätt. Att resultatet skulle bli spam var ju redan klart från början, oavsett arbetsmetod. Vill jag ha reklam ber jag om den själv, inte att den intresseorg. som jag tillhör skall medverka till att min epost-adress blir mottagare av oönskad reklam. Att komma och säga att adressen finns på nätet och det är fritt att lämna vidare håller inte. Inget företag med etik går in och hämtar adresser utan medgivande. Jag litar helt Genline i det fallet. De har inte brustit om de har fått det tillstånd de säger sig ha fått. Någon har gett tillstånd och som sagt: Det är inte lätt att plocka ut enskilda adresser ur Forskarkatalogen. Det tar mycket stor tid.
Vågar egentligen inte sätta ut min e-mailadress, men eftersom den redan är såld, kommer den här i lite mer lättkopierat format: torbas@canit.se
Mvh  
Jan-Christer