NULL Skriv ut sidan - Spam

Anbytarforum

Titel: Spam
Skrivet av: Anders Andersson skrivet 2004-10-21, 13:35
Det är möjligt att du har rätt, att nyttan för de få är större än förtreten för de många. Det är dock knappast till någon större glädje för Bertil eller mig att veta att vår förtret är till nytta för några få andra, som vi inte ens känner. Är ett tack från detta fåtal personer till Bertil och mig för mycket begärt?
 
Precis samma sak kan nämligen sägas om obeställd reklam, att nyttan för några få (spammarna) är större än förtreten för de många (resten av Internets användare). Menar du att detta ger spammarna rätt att sätta sitt eget intresse före alla andras, och dränka oss i reklam, precis som Ålcom dränker oss i felmeddelanden?
 
Jag hjälper gärna till att tolka RFC 2821 om Ålcom finner det svårt att hitta en för alla parter acceptabel lösning på problemet att informera avsändarna om brev som inte nått mottagarna.
 
Precis som du inte vill upprepa vad du tidigare har skrivit, tänker jag inte upprepa det erbjudande som du tolkar som ett tecken på trötthet, utan jag tolkar ditt svar som att Ålcom ändå har förstått innebörden av vad jag skrev. I det fallet är nämligen nyttan för en enda person (mig) att slippa skräpet betydligt större än förtreten för några få (Ålcoms personal) att hantera det. Tack för det positiva beskedet, och tveka inte att kontakta mig om ni önskar hjälp med något annat!