NULL Skriv ut sidan - Dropbox

Anbytarforum

Titel: Dropbox
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2010-12-04, 12:20
Skulle vilja slå ett slag för användning av programmet Dropbox som kan laddas ner fritt för användning av 250 MB lagringsutrymme. Jag använder hittills 2% av min låda  
 
Det är ett så enkelt program att alla klarar av att hantera det. Det kan jag nästan lova.
 
Man skapar helt enkelt en dropbox i sin dator och lagrar material i den. Detta finns sedan i dropboxen i molnet som Du kan nå från varje dator där Du installerat programmet och som är ansluten till internet. Kanske enklare om ni kollar demon https://www.dropbox.com/
 
Idag har jag laddat ner programmet till min Iphone - en s k app.  
Det är nästan magiskt! Jag kan sitta och läsa t ex worddokument som jag håller på med. Exceldokument fungerade också. Ser dock ej fotnötterna i worddokumentet, men jag tror att om jag gör en pdf av det jag håller på med kan jag se även dom även om jag inte kan ändra då ...
 
Så nu; Istället för att sätta på laptopen på tåget och logga in på mobilt bredband, kan jag faktiskt kolla ett och annat i Iphonen av det jag håller på och skriver och som jag nu lagt i min låda i rymden - i Dropbox.
 
Vänligen,
Olle Elm
 
(Meddelandet ändrat av smol 2010-12-04 12:27)
 
(Meddelandet ändrat av smol 2010-12-04 13:06)