NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 1999-06-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 1999-06-09
Skrivet av: Jill Raneryd skrivet 1999-05-25, 23:38
Hej på er! Jag är PC-användare men har förstått de flesta fördelar med MAC eftersom jag har en god vän som jobbade på ett tryckeri. Vad jag anser så gäller det väl att ta till sig godbitar från varje resurs...speciellt om man nu ska behöva använda båda i sitt yrke. Sonja! Se det inte som jobbigt utan var öppen för nya insikter och tänk istället vilken fördel du kommer att ha när du kan både PC och MAC. Måste man verkligen vägra det ena eller det andra? Visst har väl MAC:en tyvärr kommit i lite skymundan men det dröjer nog inte så länge innan programtillverkare mfl. inser att fler och fler väljer MAC även hemma. Jag tycker nog att ilska över PC-användare (och tvärtom) är överdriven för detta har man hört och sett på Internet i flera år nu...det hör till vardagen och man är ganska trött på de 1000-tals diskussioner som förs om PC vs/ MAC så det är knappt någon som reagerar längre. Näää...sluta att vara arga och kom med konkreta förslag och förbättringar som får oss andra att välja MAC nästa gång vi investerar på en ny dator. Menar inte nu att de som har en MAC ska kapitulera för PC-förespråkarna...utan jag menar STÅ PÅ er, fast med rätt metod!
Nu är det väl risk att jag blir missförstådd men den risken får jag väl ta då...jag har aldrig suttit vid en MAC-dator så jag vill inte uttala mig om än den ena eller den andra eftersom jag aldrig jämfört själv men det skulle vara himla trevligt med några bra motivationer till att välja en MAC nästa gång...
Med vänliga hälsningar
Jill