NULL Skriv ut sidan - Arkiv efterlysn fd Metod/17-Emigration/Emigrantforskning USA 2001-2010

Anbytarforum

Titel: Arkiv efterlysn fd Metod/17-Emigration/Emigrantforskning USA 2001-2010
Skrivet av: Göran Toral skrivet 2006-10-30, 09:48
Hej Mats och Anne-Lee!
 
Vad ni är snabba! Jag har uppenbarligen fel eller alldeles för klena verktyg för forskning i USA.
Ett stort tack för alla uppgifter!
De var mycket riktigt tre bröder som emigrerade och stannade i USA. En fjärde broder Claes F. åkte också över men flyttade tillbaka. Han träffade en flicka från Ängelholm i USA. De gifte sig och bosatte sig efter återresan i Ängelholm. Claes var min farmors pappa.
 
Du skriver Frank O. Mats, i CoD står det Franz O. Kallade han sig själv Frank måntro? Vilket var det officiella namnet i USA?
 
Axel Fredrik var född 20 05 1863 och åkte till USA 1892. I bouppteckningen efter John Magnusson står det som en av arvingarna, Avlidne brodern Axels dotter Florence Tower eller Iower. Hon hämtade aldrig ut sitt arv.
 
John E eller Erik Johan var född 07 10 1865 och utvandrade 1892. Återvände till Sverige på sin ålders höst och dog i Norrköping 1956. Han var enligt uppgift aldrig gift.
 
Alberta Cooper Magnuson står som anhörig till Axel Julius när han går bort. Var han omgift?
 
Än en gång, ett stort tack för all uppgifter!  
 
Och jag blir lite nyfiken på Anne-Lee Wilson.
Vem är du?
 
Hälsningar
Göran