NULL Skriv ut sidan - Engstrom, Frank G. f 1850 (ca) Skara. Utv 1882 ?

Anbytarforum

Titel: Engstrom, Frank G. f 1850 (ca) Skara. Utv 1882 ?
Skrivet av: Susanne Thorsberg skrivet 2012-09-20, 07:18
Hej igen!
 
Ja detta är då ett detektivarbete om något...men roligt!  
 
Jag har hittat alla släktingar i USA och vi håller kontakt nu via Facebook och e-mail.  
 
Men nu till frågan...jag har nu letat tills jag blivit blå i ansiktet och kan mot förmodan inte hitta denne Frans Gustaf Andersson som han hette här i Sverige (född 1863-12-02 i Nattorps Rote, Skånings-Åsaka, Skaraborg)  (bytte enl. en amerikansk källa till Frank G. Engstrom på Ellis Island)
(citat enl. källa L-A Knutzen) av Frank -Det var så många som hette Anderson den dagen så jag bytte
 
Jag har letat i Emigranten, Passagerarlistor fr. Göteborg, NRArkivet, Caslegarden, Ellis Island men kan inte hitta just denne farbror´n?
Han bör ha emigrerat efter 1882 för det står utflyttad 1882-03-21 i AD, Skånings-Åsaka AI:10 (1880-891) bild 147/ sid 137 och AD & Skånings-Åsaka  B:4.
 
I Ancestry står att han immigrerade 1879 vilket han omöjligt kan ha gjort då enligt ovan info.(1940 federala folkräkning USA, East Fruitvale, Yakima, Washington; rulle T627_4373;sida 3A; Räkningsdistrikt: 39-129) Men det stämmer inte heller med hans födelsedatum.
DET ÄR RÄTT FAMILJ i Yakima, Washington, vi har kontakt.
 
 
Snälla hjälp mig hitta denna mysteriske Frank i immigrationen...
 
Tusen tack
Susanne