NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-12-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-12-04
Skrivet av: Tage Jinnefalk skrivet 2008-02-17, 11:16
Hej Mats.
 
Jag har försökt hitta lite mer om Karl Johan Nilsson (Chas Nelson), min farmors bror. Sedan jag fått reda på familjen i 1920 års census har jag fått tag på dödsattester på en av sönerna, nämligen Helge samt Chas själv. Chas Nelson dog 1910 genom olyckshändelse, han drunknade. Som informant står August Nelson, jag undrar om det är Peter August Nelson, som är bror med både Chas och min farmor. Det är bara det att adressen på August, nämligen 129 S. 66 Ave. W. inte stämmer med den jag har på  Peter August. Det här var ju 1910 och det är troligt att Peter August byggde ett hus senare så det kan kanske stämma ändå.
Vad gäller sonen Helge, så arbetade han som kamrer på ett varvsföretag som Hette  Zenith Dredge Co. Han var tydligen gift med May Wahlert och han dog den 20 maj 1963. Han dog av hjärtinfarkt. Om de hade barn som lever har jag inte hittat något om.Jag har försökt hitta dödsattester på mamman och övriga bröder men inte lyckats.  
Det skulle vara intressant att se hur familjen såg ut i 1930 års census och vilka möjligheter det finns att hitta nu levande släktingar.
 
Tage