NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-17
Skrivet av: Kerstin Persson skrivet 2004-08-30, 21:45
Hej Jan Ek. Tack för vad du hittat. Skriver av ett brev som Betty skicka om Elias när han dog.Detta hade skrivits i samband med hans dödsannons.  
Rev. Elias Pearson.
I was born in Sweden, the 6the of november 1874 i Blekinge, Sweden. I stayed up there. My father had a little farm there. I came out from herding sheep when I was only 7 years old. I was singing there for the sheep. I know the song, but it?s in Swedish.You didn?t want me sing that now? (Marwin: No not now). I wasn?t going to like it, if I wasn?t going to do it!
He came to the niteds States in 1896. He attended the Swedish Free Church school in Chicago. On may 9 1899 he married Inga Gesina Olson in W. Superior, Wisconsin. They had seven boys. His pastorates in the Swedish Evangelical Free Church, were in the following places: Oakland, Gathenburg,Phelps Center, Omaha, alla i Nebraska, Winnetka, Stillman Valley, i Illinois, and Ludington i Michigan.
After this he preached in various churches, and he was preaching in all for more than fifty years.
In about 1927 he moved to Miami, Florida where his home was at 248 N.W. 50th St. for many years.
He spent his last years at the Coventat Palms Rest Home in Miami, and the age of 91, he went to be with the Lord.
In Memory of
Rev. Elias Pearson
Entered into Rest Februari 20, 1966 Miami, Florida.
Services In
Anderson chapel, covenant Palms of Miami.
Wednesday, februari 23 1966 2:00 p.m.
Officiating  
Rev. Herbert E. Palmquist, Rev. L.Daniel Anderson
Mr. Victor E. Person.
Musik:  Miss Ruth Hagman organist.
Mrs. Lars Janson Soloist.
Bearers: Oscar Ericksson, Carl Hoglund, August Lindgren, Albert Olson, Charles Peterson, John Soderstrom.
Interment: Graceland Memorial Park.
Skrev av allt med tanke på de svenskar som var med vid hans begravning.
Detta var vad som stod om honom när han dog, då hade redan hans syster Sigrid och brodern Piet ( jag skrev visst Pit tappa en bokstav)dött. De var döda innan 1950 enligt hans brev.Piet ska ha hetat Pearson i efternamn samma som Elias.
Betty skriver att my grandfather was o minister of the Swedish Free Church here in Amerika.
Hennes far Milford som lever än idag känner igen namnet Piet, men har aldrig träffat honom, Sigrid visste han inget om.  
Att jag ber om hjälp är dels att jag inte vet var jag söker i Amerika, samt att engelskan vållar mig bekymmer, klarar inte av den ännu kanske om något år.
Jag hade även en bror Gottfrid Olofsson f.24/3 1894 till min morfar. Han bodde i Duluth visst hela tiden. Dog någon gång på 60-80 talet i Duluth. När han var hemma i Sverige och besökte min morfar prata han om släktingar i Amerika som dött, kanske det var dessa.  
Skulle du hitta något mer är jag tacksam, eller du har något tips var jag söker mer. Får i så fall försöka ta hjälp av min son för engelskan.
Hälsningar  
Kerstin Persson.