NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-17
Skrivet av: Jan Ek skrivet 2002-12-12, 21:15
Lena,
 
Där knäckte du en hård nöt! Jag skulle gärna vilja lära mig mer om hur man gör effektiva sök i olika census, så jag tar några frågor som jag undrat över.
 
Har du eller någon annan en förklaring på varför St. Louis och Saint Louis har var sin rubrik i listan över counties hos Ancestry, när det är samma?? Dessutom leder de till två helt olika listor över orter och ED's, där bara den ena (St. Louis-Other Townships-170) leder ända fram?
 
Går det överhuvudtaget att hitta familjen Anderson i Hibbing med hjälp av index? Jag klarar det inte trots många prov, och antar att du använt den långa vägen, sida för sida? Beror mitt misslyckande med index kanske på ovanstående märklighet?
 
Är kanske dum, men hur har du fått fram året för vigseln, har du funnit familjen också i 1930 census? Eller har jag översett något?
 
Om de gifte sig 1914, borde inte också Helen vara Huldas barn?
 
Folkräknaren är en riktig kladdskrivare, men jag sätter en knapp på att minstingens namn är Wallace. En tilläggsupplysning till Gun-Britt, det kan se ut som om Anders (Andrew) ägde sitt hus och var utan lån på det.
 
Mvh, Jan