NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-04-05
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2006-12-21, 10:39
När man kommer in på 1:a sidan så, så klickar man däruppe på Find a person. Där i sökrutorna skriver du Claring och Iowa. Då kommer det upp tre adresser, men du kan också gå vidare genom att söka på Claring till höger på den här sidan, som tydligen du gjort. Då får du fram några fler, där det står vilka släktingar som finns.
 
På dessa finns inga adresser, åtminstone får jag inte fram några. Det verkar som Chris, Nicole och Christoffer är släktingar. Denna Virgil, måste ju vara en annan Virgil.
 
Om du ändå inte får fram adresserna till dessa tre, jag nämnde, kan jag skicka dem till dig via e-post (om du har det).
 
Jag själv hade turen att hitta släktingar till min farfars bror och syster, som utvandrat. Jag skickade sju brev till vardera tänkbara ättlingar och fick svar från båda sidor! I det ena fallet så finns det tre barnbarn till farfars bror och jag hade så tur att ett finns kvar i den delstat jag visste att hans farfar bott i. De andra två hade flyttat till delstaten intill och där fanns det så många med samma efternamn, så jag hade nog inte skickat några brev.
 
Fördelen med att skicka brev är att de kan ju strunta i att svara om de inte vill eller är fel person man söker.