NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-07-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-07-11
Skrivet av: Gunnel Falk skrivet 2004-08-21, 22:19
Jan Ek!
Tack för alla fina uppgifter!
Släkträfften blev lyckad... Men nu är det så illa att Beatrice inte överlevde sin man. Enl. de uppgifter jag har dog Edward omkring 1963 07 . Uppgifter från släkting med stort ?.Är det fortfarande idé att söka på hustrun??
Mycket vill ha mer........
Edward fanns i en syskonskara på 8 barn. 2 dog tidigt , 4 emigrerade till Usa. Två döttrar blev kvar. Hilda Maria bosatt i Hyllie (M) och min mans mormor, Amanda Sofia ,Mörkemad Åby(H)Amande och hennes man övertog torpet som hennes  far byggde 1875.Trots avstånd var kontakten mellan Hilda och Amanda stark.
 Usa syskonen skickade några kort, några brev har jag inte hittat vilket förvånar mig.Nu levande släktingar vet INGET om släkten i Usa
PER HUGO Gustafsson född 1879 04 27 Åby (H) död  1930 10 15 är mycket riktigt Edwards yngre bror  och arbetade tydligen hos Edward. Han kom till Usa via systern i Hyllie (M).Jag har hittat ett foto på en vacker kvinna (Chicago fotograf) där Hugos namn står på baksidan. Min fråga: Var han gift??? Eller var denna kvinna äldsta systern i familjen EMILIA GUSTAVA Gustafsdotter 1861 12 25 Långemåla (H) död 1930 10 15 . Till USA 1890 (Åby utflytningslängd nr 52 1890)Jag har inte trots idogt letande i släktkorten hittat något om henne.
Ytterligare en bror Snickare FRANS EMIL  Gustafsson född 1866 02 08 Åby (H) död omkr 1947 01 for till Usa 1891 07 30 från Åby (H) På ett foto har jag hittat en adress  2415 S Kedzie ave Chicago. Jag har sökt efter ave. i Chicago och funnit en som heter likt denna. På fotot ses han med en dotter ca 12 år på en cykel. Ett enfamiljshus ses i bakgrunden.
MIN FRÅGA ÄR NU. Kan du eller någon annan ge mig ytterligare uppgifter om dessa syskon? Jag skulle bli mycket lycklig!!
Med vänlig hälsning
Gunnel Falk