NULL Skriv ut sidan - Pommern

Anbytarforum

Titel: Pommern
Skrivet av: Anna Peters skrivet 2015-01-02, 13:14
Vet inte om jag förstår dig rätt, men jag uppfattar det som att du har en tanke om att Anna-Lovisa skulle kunna vara en syster till Johan Gustaf, men att du än så länge inte har något bevis för att det finns en koppling till honom. Uppgiften om att hon ska vara född i Örebro verkar ju inte vara bekräftad? Misstänker du i så fall att hon också kan vara född i Pommern? Kanske missförstår jag dina uppgifter.
Ett väldigt allmänt tips om du vill göra ett försök att komma vidare i Pommern är att du anmäler dig till en mailinglista för släktforskare som ägnar sig åt Pommern. Man kan skriva även på engelska. Här är en länk över befintliga mailinglistor i Tyskland: http://list.genealogy.net/mm/listinfo. Bläddra ner till den som avser Pommern och följ anvisningarna för att anmäla sig. Med en portion tur kanske du hittar någon som forskar på familjen Hoff ifrån det andra hållet. Utan uppgift om födelseort lär det annars vara mycket svårt. Ett annat mycket generellt tips på sikt är att ta ett abonnemang på tyska delen av Ancestry för att få tillgång till digitaliserat material. Än så länge finns inte så mycket digitaliserat, men det blir väl successivt allt mer. Risken är förstås att det inte finns något källmaterial. Jag tror att Pommern hör till de områden där det saknas mycket, men jag vet inte.