NULL Skriv ut sidan - 0> Genealogiska Samfundet i Finland

Anbytarforum

Titel: 0> Genealogiska Samfundet i Finland
Skrivet av: Ralf Palmgren skrivet 2005-02-10, 21:31
Även jag är medlem i sukututkijat men har nog mer använt rötter eftersom jag har mera forskat på mina svenska och utländska anor.
 
Bengt, förr var jag tämligen ofta på Genealogiska samfundet på Lisabethsgatan här i Helsingfors men även jag skrev mig ut ur samfundet. Av personlig erfarenhet kan jag nog poängtera att så gått som alla där kan nog svenska t.o.m. mycket bra så det är nog inga svårigheter med språket åtminstone. Det jag helt enkelt inte kan förstå är varför de inte svarade. Det låter verkligen underligt och besynnerligt!
 
Den enda positiva sidan med Genealogiska samfundet är att de har Personhistorisk tidskrift och övriga specialskrifter inom genealogi som jag har lite svårigheter att hitta på andra ställen. Därtill finns Öhrnbergs ättartal vilka jag underligt nog inte har hittat på Helsingfors Universitet! Så åtminstone finns det någonting postitivt med dem. Sukutieto och Genos har man heller vanligen ingen som helst nytta av. Jag har alltid haft större glädje av Personhistorisk tidsskrift...
 
Skall nu kolla de sidor som Ingrid nämnde!