NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2013
Skrivet av: Claes Björkstedt skrivet 2013-01-30, 15:43
Hej Sari
Detta verkar vara en salig röra. Jag blir också konfunderad av Carolinas låga ålder om det nu är hon som fått en dotter. Det konstiga är dock att 1834 upphör såväl förhör som nattvard för henne i Nysätra (C) där hon är kyrkobokförd hos modern och först 1838 återkommer hon för att året efter flytta till Sthlm. Sedan syns hon först till i rullorna igen 1848 med sitt avlidna barn i Pyttis.  
 
Kan det vara så att hon fick föda sitt barn avsides? Kan det t o m vara så att den utrikes förrymde fader urmakaren befinner sig i Helsingfors? Kan det vara så att hon vid tiden för födelsen 1848 var skriven i Helsingfors men fick föda sitt barn i Pyttis och att det är anledningen till att jag inte finner henne i HSL för Pyttis men att hon vid dopet där anges under byn Helsingfors? Tja, spekulationer som jag försöker vidimera eller förkasta, men jag har så få fasta hållpunkter eftersom jag inte hittar någon registrering av boendet. Knöligt värre att forska i Finska register, men skam den som ger sig (åtminstone ännu)!
Mvh/Claes