NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-12-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-12-02
Skrivet av: Uffe Erlandson skrivet 2000-06-13, 21:56
Pernilla.
 
Tack för öppnigen om Pål Karlsson i Krånge via Bertils sidor. Verkar vara densamme.
 
Angående med hänsyn till hennes barns födelseår är det en omöjlighet så är jag böjd, efter en snabb utredning/kontrollräkning hålla med, men! Det behöver ju inte vara den som står uppgiven som hustru i Agnetas sammanställning som är barnens moder. Det kan ju vara från ett tidigare äktenskap. Min far t.ex. skaffade sig på äldre dar en sambo, som är 2 år äldre än min helbror, och min yngste halvbror (från ett mellanäktenskap med 5 barn) är 19 år yngre - på en dag när - än mig, så om vi hade haft samma bokföringssystem som på den tiden, och tappat bort min mor och mellanfrun i böckerna, så hade eftervärldens forskare sagt att min fars sambo omöjligen kunde vara min fars sambo, eftersom det årtalsmässigt inte stämmer med mig och min äldre bror....  (Bara ett modernt exempel som även kan belysa dåtidens situation.)
 
Men det tål att grävas vidare i, för det kan ju vara så att det är någon missmatch i Agnetas skrift. Ingen är ju felfri, ja förutom jag då.. ;-)