NULL Skriv ut sidan - Svedvi (Hallstahammar)

Anbytarforum

Titel: Svedvi (Hallstahammar)
Skrivet av: Monika Wilander skrivet 2013-12-22, 14:34
Hej Erika!  
Så här gjorde jag: Du skrev att Din pappa var född i Svedvi. Den församlingen var inte så stor att leta i. Hittade honom med föräldrar Holger Jansson och Kristina Fromell. De var inte gifta då men vigdes 5/10 1940. Holger hade innan erkänt faderskapet enl. anteckning i SCB-registret i SVAR. Paret bodde då i Amsta efter vägen mellan Hallstahammar och Kolbäck.
Då ser jag att Dina födelseuppgifter på farföräldrarna inte stämmer. Karl Axel Holger var född 7/10 1906 i Ljusne, Gävleborgs län. Signe Kristina var född 23/8 1912 i Bollnäs, också Gävleborgs läns. Nu kan du gå in i födelsebok eller SCB-register och hitta farföräldrarna i resp. församling och följa dem framåt i församlingsböckerna.
Via Sveriges dödbok ser jag att Signe Kristina dog 28/10 1972 i Kumla, Örebro län. Karl Axel Holger dog också i Kumla 20/5 1987.
Det finns födelseregister på nätet som längst fram till 1942. Därefter är det sekretess. Så det är svårt att veta vilka andra barn paret hade. Här på Anbytarforum får man inte nämna levande personer vid namn av just sekretesskäl.
Hoppas det går bra för Dig!
 
Monika W