NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-07-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-07-03
Skrivet av: Fredd Holm skrivet 2004-12-18, 19:58
Hej! Jag skulle väldigt gärna vilja ha hjälp med uppgifter på min släkt i Hjulsjö eftersom jag vet så lite. (Om ni undrar varför jag heter Holm så beror det på att min far Jan var fosterbarn). På min farfars mors och på min farmors sida så har jag pejl på släkten ner till 1700-talet. Men det är min farfars fars sida som jag saknar information om. Min farfar hette Johan Sigfrid* Eriksson och föddes i Hällefors (T) den 13 november 1910. Han dog i Karlskoga (T) den 30 mars 1983, honom själv vill jag veta lite mer om för övrigt. Jag vet att hans föräldrar hette Karl Johan Eriksson f. 12 november 1880 i Hjulsjö (T) och var gift med Gerda Wassenius f. 15 mars 1891 i Ängmossåsen, Bredsjö, Hjulsjö (T) d. 29 december 1993 i Grythyttan (T). Gerdas släkt har jag tagit reda på. Men däremot har jag inte lyckats hitta rötterna på Karl Johans sida, jag vet bara att hans far hette Per Eriksson och var Gruvarbetare eller dylikt i Hjulsjö (T) och att hans mor hette Stina Lisa Eriksdotter och var född 1855.
 
Snälla, kan någon hjälpa mig att hitta mer information om dessa personer, och kanske vet någon också, eller har stött på några uppgifter om deras tidigare rötter. Jag vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig! Alla uppgifter är av värde. Jag är också intresserad av trakterna där dessa bott, hur man levde osv, om det är någon som har bilder så kontakta gärna mig!
 
Tack på förhand!