NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 05 januari, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 05 januari, 2009
Skrivet av: Björn Alnebo skrivet 2008-12-15, 18:26
Hej
 
En anfader till min fru var husaren Carl Gustaf Wretman i Wretlunda född 1815 I Fellingsbro. Jag försöker finna något om hans anor. Jag har hittat lite, i HFL för Fellingsbro (GID 297.59  A1:17C 1816-25) finns hans fader och moder samt hans syster Caijsa noterad på sid 23 (Westlingbyholm) Jag försöker förgäves tyda var fadern, Nils Person och syster Caisa är födda. Det står ett by-, ortsnamn noterat men jag kan inte tyda detta. Hans mor, Brita Larsdotter är också ett mysterium. Där står tydligt Tveta 1786 som hennes födelseby/år men jag har kollat FB för Tveta i Västmanland (borde vara där) detta år och åren omkring men ej funnit henne. Den enda Brita med fader Lars som föddes i Tveta detta år dog bara någon månad gammal (liksom hennes tvillinsyster) Så det är ett felaktigt spår.  
Det kom ytterligare en syster 1818-05-07. Brita Maja som jag också försöker hitta något om. Fadern Nils dog 1818 och familjen flyttade runt en del därefter så det är knepigt att följa dem
 
Vi har det mesta om Carl Gustafs släktgren till idag men vi vet inget om hans systrsr och föräldrar!
 
Någon som kan hjälpa?
 
Björn Alnebo