NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-22
Skrivet av: Berith Svantesson skrivet 2001-09-10, 08:29
Anders, fantastiskt! Efternamnet Tränk fick jag från Björn Lippold och soldatregistret, själv hade jag tytt namnet till Frank/Fränk.
 
När man söker på Tränk på nätet hittar man en soldat Johannes Tränk och hans barn från Svinaryd, Hakarp (Jönköping?). Frågan är väl om det är för långt bort för att vara intressant för min forskning. Hittade också några nu levande personer med namnet Tränk, bl.a. en golfspelare, en körsångare och en skolflicka!
 
Det där med Hassle låter intressant eftersom de flesta jag forskar på kommer från Torsö och trakterna däromkring. Måste kollas!
 
SVAR hade en avdelning i Mariestad för några år sedan och där ALU-jobbade jag med att bl.a. göra sockenkataloger under olika perioder i ca 2 år. Vi hade microficher över nästan alla församlingar i Skaraborg och under lediga stunder forskade jag så mycket jag bara hann med. Vi hade inte Varv (!) och därför blev denne Nils ursprung en lös tråd. Jag försöker nu att hitta honom igen och dina uppgifter har verkligen varit till stor hjälp. Tack än en gång!
 
Berith