NULL Skriv ut sidan - Täng

Anbytarforum

Titel: Täng
Skrivet av: Ann-Christin Reje skrivet 2007-05-17, 14:47
Hej Christina!
Tack snälla, snälla du för all hjälp! Så mycke information och så fort du fick fram det!
Kommer att beställa soldatakten imorgon.
Såg att det fanns fler fosterbarn hos Fredrik än vad jag kände till.På fotot jag har,så kan det vara en Maria istället för Malin,eftersom det också står fosterbarn.Visste inte heller att Ragnar hade en yngre syster Elsa Eugenia.Undrar om det finns barn och barn-barn till dessa?
Jag har gamla fotografier av en ung man och 2 mkt unga kvinnor från min oldefars August Ek?s fotopärm. Dessa foton är tagna i Tidaholm och skulle kunna vara Fredrik,Emma,och Sofia.
Vet du eller någon vart man kan tidsbestämma gamla fotografier?
....ser på det du forskat fram, att
det är ett intressant liv Sofia levde.Första barnet vid 30-årsåldern 5 barn utanför äktenskapet varav 2 fadern okänt. Hon levde först i ett för vår tid vanligt modernt samboförhållande för att sen flytta isär och sen gifta sig med samma man ett par år innan det sjätte barnet.Det ser ut som det har varit ett tufft liv, samtidigt som det lyser igenom att Sofia kan ha varit en stark och mycket självständig kvinna.
Undrar om hon senare följde med John el.Johan Wirström till Amerika?Hon blev ensam med 6 barn som var mellan 1 1/2- knappt 11 år. Är det stadarkivet på Kungsholmen jag kan finna svaret på det?
...Sen undrar jag ju givetvis vad som hände vidare med Emma...
Tack igen Christina för allt arbete!
Med Bästa Hälsningar
Ann-Christin Reje