NULL Skriv ut sidan - Boda

Anbytarforum

Titel: Boda
Skrivet av: Ewa Karlsson skrivet 2013-10-01, 22:01
Hej
Mitt ursprung från Boda är Olof Hansson f. 1735 enligt Svärdsjö A1:2 (1706-1746) bild 170 s. 329, men när jag söker honom i födelseboken för 1735 finner jag inte alls att han är född 1735 utan 12 september 1734. I vuxen ålder byter han namn till släktnamnet Sjöström, vilket jag bar som flicka.  
Olofs föräldrar är Hans Hansson och Brita Olofsdotter enligt ovan husförhörslängd. Men, jag är i behov av hjälp att finna Brita Olofsdotters föräldrar i husförhörslängd. Hennes far Olof Ericsson hade en far som hette Eric Olsson, enligt Svärdsjö F:1(1747-1774) bild 32.
Jag har alltså sökt i husförhörslängden för paret Olof Ericsson och Brita Hansdotter, de gifter sig 1711, men jag finner inte dem i husförhörslängderna som en hel familj, har letat från första bok till Svärdsjö A1:3. När jag finner dem i A1:2 är de överstrukna. I F:1 som ovan nämnts så har de fått 1 son och 3 döttrar. Sonen dog så även en dotter.  
Kan någon hjälpa mig med att hitta familjen Olof Ericsson och Britta Hansdotter, i Boda som en hel familj?
Om någon sedan vet var i Boda de bodde, så skulle det vara en fantastisk upplysning. Tackar på förhand!
Med vänlig hälsning
Ewa