NULL Skriv ut sidan - Dimbo

Anbytarforum

Titel: Dimbo
Skrivet av: Marianne Fröding skrivet 2014-07-20, 21:42
Roland: min teori är följande: det finns några personer i Dimbo AI:2 som har noteringen finland noterade på sig. En Kerstin Jo( eller -a)nsdotter och paret Krushorn+Moberg. På Krushorn står Kimito församling och jag har kollat att det ligger i Egentliga Finland men det finns också en ö på Åland. Personerna finns på Alunbruket där Krushorn med fru finns och på Herrekvarnen där Jan Thomasson finns och så är det Kerstin på Stommen.Kanske finns kopplingen med Finland där?  
Alunbruket och kvarnen ligger väl intill varandra?
Till våra Carl och Johannes så tror jag att  finns  en Syster Ingrid med i familjen. Det verkar vara en halvsyster i moderns andra äktenskap. Har kollat efter bouppteckning efter Tomas Jansson men hittar ingen. Det borde gå att hitta om det kom folk från Finland(Kimito)
Det finns någon som frågat uppgifter om en Kerstin Gjötarsdotters bouppteckning. Det gör mig så nyfiken! Vem är denna Kerstin? Är hon en del av lösningen?
Hur ser levnadsödet ut för din Carl?  
Lisbeth: det är lätt att missa ange källan! Återkommer med noggrannare uppgifter. Det är AI:2 och sidorna 7-9-17 jag rört mig mellan.