NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 28 juli, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 28 juli, 2012
Skrivet av: Patrik Lundström skrivet 2012-07-02, 19:53
Hej!
 
Jag har via Ancestry fått kontakt med en kvinna i USA med rötter (på makens sida) i bl.a. Västerbotten och Värmland. Då släktskapet till Västerbotten är utrett (min gren) så återstår dock hennes koppling till Värmland att reda ut.  
 
Jag saxar några rader av den information jag fått från henne och hoppas att någon här kanske vet något mer om personen i fråga eller vet hur jag/vi kommer vidare.
 
Mejl 1:
 
I am also searching for another relative in Sweden - Anders Gustaf Tornblom, who was born in Sweden in 1835. I believe he was born in Varmlands. He came to the United States in 1872. This is the information regarding his passage: Name: Anders Gustaf Tornblom
Departure Date: 12 apr 1872
Ship Name: Orlando
Birth Date: abt 1837
Birth Place: Värmlands (Värmland)
Age: 35
Destination: Hull, England
 
He and wife Albertina (I do not know her maiden name) were married in 1860. His mother and father were both born in Sweden, but I do not have names. Can you share a good resource where I might find additional information about Anders?
 
Mejl 2:
Last weekend we spent a day with the oldest living member of my husband's family who is the keeper of the family documents. She shared a family history written by this man's daughter. She wrote that his name in Sweden was Adolph Gustav Nielson or Nielsen, born March 31 1835.  Apparently law permitted change of name when a trade was learned and he then changed his name to Anders Tornblom.
 
Mvh Patrik