NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-12-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-12-05
Skrivet av: Peter Wetterling skrivet 2008-06-04, 15:22
Hej Ewa,
 
Det var rätt Elin som Olle hade
Jag talade idag per telefon med ett utav hennes ännu levandes barn (8st.). Det var mycket glädjande och gav en del glada nyheter. Denne har ett mycket gammalt släktfoto med hela familjen ifrån Värmland! Även min MMM ska tydligen vara med. Denne man som då blir min MM kusin är både pigg och har minnet i behåll, vilket gör identifieringen utav de som är på familjefotot genast lite lättare. Han kom även ihåg sin MM och MF vilket är glädjande, sådana uppgifter är ovärderliga såsom hur dessa var som individer och utseende. Jag har även talat med en sonson till Elin, denne blev även han biten och nyfiken utav detta med släktforskande. Så värdefulla foton och personbeskrivelser är på väg till min mail inom kort. Tänk vad lite efterforskning kan leda till? Och tänk vad all hjälp utav alla snälla människor här på Anbytarf. kan lysa upp vardagen för folk.
 
Nu blir det närmast att söka anfädrar till min MMMM och MMMF dvs Emma Kristina Larsd-r *1860-01-20 och Anders Andersson *1863-04-06 under Rudskoga respektive Visnum. All information om dessa två är välkommet.
 
mvh Peter