NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-05-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-05-22
Skrivet av: Monica Fogelqvist (Monifo) skrivet 2004-05-13, 18:59
Hejsan Kjell!
Ja, det är inte mycket jag har att tillföra-den här Kron har varit ett mysterium för mej ett tag, så vi får väl fortsätta att hoppas på att du får ett givande svar från Kjell Lindblom så småningom. Och som du skriver, så tror inte heller jag att man skall fästa alltför stor vikt vid namnstavningen. Men jag måste ju säga, att i Petter Krons fall, och hans förmodade söners, så har namnen genomgående varit Petter/Peter och Pettersson. Inga Per där inte. Och det KAN ju ha betydelse...
Och nog kan det väl ha kommit en Kron ifrån Kroppa till Godegård! Vad jag förstår, så satt ju inte dessa smeder fast på något sätt, snarare tvärtom! Och jag har andra smeder som från Godegård hamnat i Kroppa. Det gäller som sagt bara att hitta kopplingen!
Något som däremot kan vara lite negativt, är att det inte förekommer några Sven överhuvudtaget (som jag har funnit!)i den här familjen. Och skulle där finnas en bror till Lars, Johan och Göran vid namn Sven, så borde de väl ha någon son döpt efter broder Sven?
Dyker det upp något nytt, så får du veta!
Hälsningar
Monica