NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 februari, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 februari, 2015
Skrivet av: Åse Högström skrivet 2014-06-02, 15:13
Tack snälla Monica och Kristina! Det är väldigt spännande att läsa! Maria måste ha haft ett tufft liv. Betyder lösdrivare och vandrare att hon var utstött ur samhället? Jag har hört av min pappa att hon kallades kvastEmma pga att hon gjorde kvastar av björkris som hon sålde. Hon kunde inte försörja sina barn, min fafar och hans syster Svea. Dem blev bortadopterade vid en auktion. Jag tror att min farfar var född i Norge med en för mig okänd far.  
Kan Johan August Högström som Sara Larsson skriver om tidigare på sidan vara av samma släkt som min Johan Högström. Det skiljer ca 30 år på dem men de bodde i samma by.
Jag har gått med i Ancestry och jag hittade AI:19 där AnnaStina och Maria finns med. Det är både sorgligt och spännande att läsa. Jag ska låna en bok på biblioteket om hur man gör för att hitta för det är så intressant. Jag går nog över till AD eller SVAR om de är bättre. Tack igen alla för era fantastiska svar! För övrigt så är jag född på samma datum som Ellen viola 26/11.  /Åse