NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 juni, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 juni, 2014
Skrivet av: Mattias Denkert skrivet 2014-06-05, 22:35
Hej. Ett långskott, men då det finns så många duktiga personer här så chansar jag och ser om någon har koll.  
 
Jag söker egentligen efter två personer: den ena är Greta Stina Denckert (Denkert), född i Överenhörna den 20 oktober 1772 (Överenhörna CI:2, bild 74). Mitt sista spår av henne är i Maria Magdalena den 21 augusti 1812, då hon föder sin yngsta son Alexander Ferdinand (Maria Magdalena CIb:3, sida 157). Hon finns inte i registren för någon utflyttningslängd eller vigselbok och jag har gått igenom dödboken fram till 1832 utan resultat. 1832 dör nämligen hennes bror och i hans bouppteckning nämns hon inte som arvinge, däremot hans andra då levande syskon.  
 
Den andra personen är hennes son Gustaf Wilhelm Denckert, född i Maria Magdalena den 12 juli 1809 (Maria Magdalena CIb:3, sida 89). Därefter lyckas jag aldrig hitta honom igen, men han står som dopvittne på ett dop hos sin kusin i Härnösand 1838, varför jag antar att han lever då (det kan dock vara en namnförväxling med brodern, då han i dopboken kallas för Gustaf Wilhelm Ferdinand, men hursomhelst hittar jag inte heller honom i dödboken).  
 
Är det någon som har någon susning om var någon av de här två kan ha tagit vägen? Kan de ha flyttat utan att det skrivits in? Båda de andra sönerna, Johan Daniel Denckert och nämnde Alexander Ferdinand dyker så småningom upp igen i Visby respektive Klara, men det har inte gått att spåra dem bakåt. Jag är tacksam för alla tips och all hjälp jag kan få.  
 
Tack på förhand!
 
Med vänlig hälsning
//Mattias Denkert