NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2013-09-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2013-09-10
Skrivet av: Eila Lindman skrivet 2013-08-25, 17:56
hej Maud, tack för att du tog dig tid.
Jo jag vet en hel del om denna familj, men jag vet inte allt. Det jag frågar här om vet jag inte, för denna tiden och har mig veterligen inte ställt frågor om tidigare. Jag frågar här om 1852-1855. Jag behöver väl inte lägga in allt jag känner till om dom som är andra årtal än det jag frågar om? Det är det jag INTE känner till som jag frågar om. Jag har bara släktforskat i 3 år, så jag kan inte allt.
 
Om jag har ställt denna frågan tidigare ber jag om ursäkt.  
 
När man håller på med att kartlägga en familjs öden och äventyr, för att göra något vettigt av det, tycker jag det är bra att ha all fakta. Jag har varit upp i Stockholm och letat på Stadsmuseet, Stadsarkivet och Stadsbiblioteket. Jag har haft AD och SVAR men inte nu under sommaren. Jag har vandrat runt på Södermalm och kollat alla gamla hus och adresser. Ja, jag tycker det är fassinerande. Jag håller nu på och läser Fogelströmsböckerna för 4e gången, nu med mera intresse, då det i två av böckerna är samma tid.
 
Tack Maud för att du hjälpte mig ännu en gång med mera puzzelbitar. Hoppas jag inte behöver återkomma.
vänligen Eila