NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2012-04-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2012-04-06
Skrivet av: Cecilia Creutz skrivet 2011-08-06, 10:53
Tack, Karin och Åke!
 
Vad gäller Rotemansarkivet har jag följt dem båda (och några till) fram till 1926, i de rotar som finns tillgängliga på nätet, men därefter blev det lurigare. Har istället följt Linnéa via barnens födelse som jag har uppgifter om. Hon har rört på sig, kan jag lova, dock inom Stockholms gränser. Har alltså bläddrar i födelseböckerna och fått fram ett antal adresser och det var så jag hittade Davidshäll. Svårare att följa mannen dock, då han inte alltid finns noterad i födelseböckerna för barnen, eftersom de inte var gifta förrän långt senare. Åtminstone fram till 1937.
 
Nu vet jag i alla fall att Davidshäll fanns på Essingen. Men tror ni att det står St Essingen på fadern också? Och vad kan noteringen med siffran 83 betyda?
 
Mitt problem framöver blir att få fram adresserna i Matteus fs (rote 30), både före 1926 och efter, då rotemansarkivet, som sagt, inte är tillgängligt. Båda två har flyttat in och ut ur rote 30 före 1926, samt efter också.
 
Tack igen!
 
Lägger till (uppdaterar) att det är min mormor och morfar och jag har båda originalhandlingerna från vigsel samt skilsmässodom. Vad jag också får svårt att härifrån ta reda på är var morfars barn från tidigare äktenskapet (makan dog ung i Husby Ärlinghundra efter barns födelse) höll hus, om de följde fadern och kanske till och med mormor och han följdes åt under alla adressändringar. Min mamma är Linnéas sista nu levande barn, men hon vet ju inte mycket om det som skedde innan hon föddes och jag är heller inte säker på att hon kommer ihåg allt därefter heller.
 
/cissan
 
(Meddelandet ändrat av cissan 2011-08-06 10:57)
 
(Meddelandet ändrat av cissan 2011-08-06 11:14)