NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 augusti, 2014
Skrivet av: Maria Andersson skrivet 2014-01-27, 11:12
Hej!
Har ett litet hopp i min släktforskning som jag inte får rätt på... sliter mitt hår! Nu vänder jag mig till er och hoppas att någon sitter inne med svar!
 
Jöns Johansson f 1806 3/1 i Rydaholm (Födelsebok C:6 1803-1825 bild 28/sid 49 Rydaholm). Hans föräldrar är Jonas Jonasson och Maria Jönsdotter från Hjortsjö ?
 
Hittar dem i Hjortsjö Mellangård (Husförhör AI:4 1802-1812 bild 72/sid 107 Torpet Torsäng (nästan längst ner på sidan)). Där ser jag att Jonas Jonasson dör 1809 och resten av familjen stryks också men det finns ingen uppgift om var de flyttar, och jag hittar inte dem i nästa husförhör på samma gård eller omkringliggande. Jag letade efter Jonas i dödboken men hittar inte honom där. Så där försvinner det spåret.
 
Jag tänkte att då får jag följa Jöns bakåt i tiden istället. Har uppgifter om att han bor i Färlöv (Husförhörslängd AI:4 1816-1831 bild 131/sid 235 Kristianstads län, Färlöv, N:o 14 Soffieberg.)Där står att han flyttade från X-stad så jag tolkar det som Kristianstad. Tittar efter inflyttade till Färslöv men aktuellt år hittar jag inte men hittar honom i utflyttningslängden i Kristianstads stadsförsamling B:1 1822-1833 bild 36/sid 61 men jag förstår inte var han kommer från i Kristianstad. Så där slutar de spåren.  
 
Är det någon som vet något mer eller skulle vilja hjälpa mig så jag kommmer vidare?
Mvh Maria Andersson