NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11.1.2001

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11.1.2001
Skrivet av: Ulla Hansson skrivet 2000-08-01, 20:04
Hej
Jag är ganska ny på det här med att släktforska med hjälp av nätet och har precis börjat söka information på nätet. Därför blev jag positivt överraskad att få napp med en gång. Jag har med stor behållning läst och tagit del av flera inlägg på den här sidan. Först Anders Angelhags inlägg den 5 maj ang Sara Cajsa Jonsdotter f 1796. Sara Cajsas moster Sara Danielsdotter f 1769-10-10 Rättelsebo, Lönneberga är min ffmmfm. Därefter kom jag till Bo Perssons inlägg/svar den 6 maj och fick mycket kött på benen till de uppgifter jag redan har. Per Joensson från Entsebo frälsegård i Målilla (död 1707 i Rakenäs i Lönneberga) är både min ffmmfmffff och min ffmmfmfmff genom sina söner Joen och Samuel Persson. Jag skulle gärna vilja veta om det finns någon som vet mer om min ffmmfm Sara Danielsdotters mamma Maria Jonsdotter född 1730-10-12 i Lönneberga (framförallt hennes föräldrar) död 1795-03-18 i Rättelsebo, Lönneberga. Hon gifte sig med Samuel Perssons sonson Daniel Jonsson f 1731-12-12 i Rättelsebo (död 1809-12-24 Rättelsebo). De fick, vad jag vet, endast 2 döttrar - Stina och Sara.
Mvh Ulla Hansson
PS Naturligtvis förmedlar jag vad jag har till intresserade.