NULL Skriv ut sidan - Glostorp (-1983)

Anbytarforum

Titel: Glostorp (-1983)
Skrivet av: Mikael Theander skrivet 2009-09-11, 20:23
Hej igen
Har nu fått tillbaka min dator med anteckningar och kollat mot vad du skrev. Intressant med Orcan. Du kanske har kvar den information du tog fram till din kollega på Anders Orkans väg?
 
Jag har sökt vidare på Elnas andra man, Nils Svensson för att se om jag kunde få några spår till Anders Christensen där, men det blev inget napp. Nils dömdes till straffarbete och försvann sedan (glostorp Hfl AI:9 sid 52). Kanske kan du bistå med läshjälp i Frägd?
 
Jag såg att en del Födelse, Lysning och Begravda för Glostorp finns under Västra Kärrstorp. Så jag sökte efter Anders där. Fann en Per som var född samma dag som Anders dvs 1856-11-09. Funderade på om det kan vara denna Per som adopterats om blivit Anders. Kan dock inte följa dem längre än Hfl Västra Kärrstorp AI:8 sid 43 eftersom jag har Arkiv Digital. Om någon har GEnline skulle jag uppskatta om ni kan följa Ola Andersson f.1829-06-04, hans hustru Margaretha Påhlsdotter f.1833-12-26 och framförallt sonen Per 1856-11-09 till Västra Kärrstorp AI:9 No.7 Kärrstorp. Jag vill så gärna veta om denna Per kan adopteras till Christen och Elna i Glostorp.  
 
/Mikael