NULL Skriv ut sidan - Släktnamnet Rova och Lassinantti i Neistenkangas

Anbytarforum

Titel: Släktnamnet Rova och Lassinantti i Neistenkangas
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2000-10-08, 07:36
Till Lena Thelin, du skickar ofta in svaret att man ska söka ett släktnamn på DISBYT. Jag är själv med i DIS (-Syd och -Småland) och du är tydligen också medlem. Vad du inte tänker på när du rekommenderar DISBYT-sökning och skriver Där finns namn, adresser och även email till de personer som lämnat in dessa uppgifter från sin egen forskning - är att man får bara reda på detta (alltså VEM som skickat in uppgifter) om man själv är medlem i DIS.
 
Är man inte medlem så använder man GUEST-lösenordet och får bara fram personen som lagts in (t.ex. ett antal Rova med förnamn och årtal) men inte vem som forskar på dem. Försök själv får du se, man kan göra det fast man är medlem så jag kollade att det fortfarande var så. Det är ju ändå en ledtråd att hitta något man inte ännu vet t.ex. ett dödsår, men jag vill uppmärksamma dig på att det är så, så att inte de du tipsar tror att de gör fel som inget ser. Om man är ny, eller inte har dator själv eller DISGEN-programmet, så är man kanske inte med i DIS (jag tycker man kan gå med ändå!!). Är man med i DIS så hoppas jag att man sökt där redan.
Hälsningar, Eva Dahlberg
 
PS Som ingångssida skulle jag faktiskt rekommendera DIS huvudsida, DISBYT är lättare att hitta där, www.dis.se