NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-09-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-09-09
Skrivet av: Tove Rivelsrud skrivet 2005-08-25, 20:37
Hei!
I en diskusjon her i forumet den 31.januar 2004 blir Johan Ersson Rovaniemi * 26/3 1823 i Tärendö nevnt. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om denne Johan Ersson er den samme som Johan Erik Eriksson Särkimukka, født 1823 (se innlegg på forumet 15/5, 16/5 og 19/6 2005. Min morfars far Karl Isak Eriksson Särkimukka og et par av hans barn, er nevnt med slektsnavnet Rova i folketellingene i Norge. Ifølge snakk fra de gamle så skulle familien opprinnelig komme fra Rovaniemi - og da tenkte jo alle Rovaniemi i Finland. Men nå har jeg akkurat funnet ut at det jo finnes en bydel Rovaniemi i Tärendô...! Og da stemmer alt bedre, siden det står at de kom fra Kangos... Särkimukka er i Kangos? Eller, gjør det ikke det?  
Jeg var sikker på at jeg hadde funnet slekten i Sverige (se En början till antavla för syskonen Särkimukka finns under: Anbytarforum: Länder: Norge: Fylke: Troms: Lyngen - av Erik Kuosku)- nå håper jeg at det virkelig er riktig - og at det kanskje er samme familie vi snakker om...??? Hvem kan bekrefte at disse søsken nevnt i innlegget 16/5 er Erik Eriksson Välitalo og Anna Sofia Spjuts barn?  
Evig takknemlig for alle svar! ;o)
 
Tove