NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-03-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-03-10
Skrivet av: Andreas Snildal skrivet 2001-03-30, 19:29
Hei!
 
Jeg fikk så bra respons på mitt innlegg i Övertorneå-forumet, så jeg prøver et her også.
 
Jeg søker etter informasjon forfædre til min mmmmmm og mmfmfm som i Norge het Anne Katrine Henriksdatter.  
I folketellingen 1801 for Kåfjordbotn i Lyngen i Troms i Norge, finner jeg henne sammen med sine forældre og sin bror. Foreldrene het her Henrik Henriksen og Lisa Christiansdatter. Ifølge folketellingen er Anne Katrine født i 1782, Henrik Henrikssen i 1741 og Lisa Christiansdatter i 1744 (fødselsårene i 1801-folketellingen for Lyngen er ofte feil, og kan være så mye som 10 år feil). Jeg vet at denne familien kom til Norge mellom ca. 1780 og 1801. Henrik Henrikssen er i kirkebøkene kalt Henrik Henriksen Kagam.
Etter litt s?king i de finske kirkebøkene på internett, har jeg funnet en Anna Caisa født 23. des. 1781 i Kakama i Nedertorneå. Hun er datter av Henric Hind: Elg og Lisa Christiernsd:r (35 år). Jeg har funnet mange børn av disse, den første født i 1770, den siste i 1785, alle i Kakama.
Jeg finner en Henric Henrici Lucas og Lisa Christ:d:r Pollo som gift 23. sep. 1769 i Kemi. Det virker som om Henrik Henriksson Lucas var sønn av en annen Henrik Henriksson Lucas og en Carin Mattsd:r Arpi, og han ble født 19. aug. 1731 i Kakama. Foreldrene ble gift 13. april 1715.
 
Lisa Christiernsdr. Pollo er nok datter av Christer Mahila (senere Christer Pollo) og Margareta Nillu, og er født 23. jan. 1747 i Kemi.
Foreldrene ble gift 16. mars 1744 i Kemi.
 
Jeg er veldig interessert i opplysninger som kan bekrefte deg jeg har skrevet og evt. opplysninger om de personene som er nevnt sin slekt.
 
Med vennlig hilsen,
Andreas Snildal, Oslo, Norge