NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-01-20
Skrivet av: Åke Forsmark skrivet 2002-05-13, 23:07
Tack Kjell-Åke!
 
Du fyllde en irriterande lucka. Jag har ärvt materialet om mina Sorsele-anor och det finns en del frågetecken för min del.
 
Sara Albertinas anor känner jag redan till, och jag kände till att hon varit gift tidigare, men jag visste inte med vem och inte hur många barn. Sedan sökte jag också bekräftelse på om Viktor Forsmark var född före eller efter det första äktenskapet. (Viktor Forsmark är min fff)
 
Vad gäller Viktor Forsmarks faderskap så sade Viktors söner (varav den sista avled så sent som i december 102 år gammal) att de kände Karl Forsmark (son till Abraham Bernard Larsson) som sin farfar. Vad jag förstår visste de inte att Viktor var född u ä förrän min farbror började nysta i det. Ungefär Vi kalle han för farfar å visst int av någe anne.... Men de var tämligen unga när Karl Forsmark dog. Viktor döpte en av sina söner till Karl, vilket kanske också är ett indicium tillsammans med valet av efternamn. Det är hursomhelst ingen tvekan om att Viktor hade en bestämd uppfattning om vem som var hans far.