NULL Skriv ut sidan - SV: Britta Jansdotter f 1763 i Sunne?

Anbytarforum

Titel: SV: Britta Jansdotter f 1763 i Sunne?
Skrivet av: Kristina Lidberg skrivet 2022-10-18, 20:14
Men Tack! :) Ska genast lämna vidare infon till min kusin , som inte har tillgång till anbytarforum. Vi hade denna Annicka Ersdotter som mor ett tag men när vi ej fann mer info och när hon i ett annat hf enbart står som inhyses tänkte vi att svärmor nog var felskrivet. Borde ju tänkt på att hon då troligtvis inte skulle följt med till Gräsmark!
Har en fråga ang hennes man Adams (f 1747) anor också då jag är lite osäker om det stämmer:
Hans föräldrar ska vara Christina/Stina Adamsdotter f 1719-21 (i flera hf står det född 1711 men tror det är fel)  och Johan/Jan Jonsson f 1714. Finns en Johan född 5 mars 1714 och trodde det var rätt Johan/Jan men nu lite osäker. Har hittat flera syskon till Adam varav den äldsta systern ska heta Emerentia ( f mars 1744)  och Christinas mor ska ha hetat Emerentia.
 Har tittat på Kenneths släktutredning ang släkten Guddi och det stämmer väldigt bra med de uppgifter jag har. Kan ni verifiera eller avfärda att jag är på rätt spår med föräldrarna? När det blivit fel flera ggr i samma familj blir jag mer försiktig./Kristina