NULL Skriv ut sidan - SV: Hitta levande släktingar i Danmark

Anbytarforum

Titel: SV: Hitta levande släktingar i Danmark
Skrivet av: Jens Jernmark skrivet 2022-04-24, 20:23
Hej igen.

Nu har jag fått kontakt med tre nästkusiner eller som man också skriver 2:a kusin eller sysslingar som är i livet  :) Genom dem hoppas jag att alla frågetecken med eventuella fler levande släktingar kan få sin lösning.

Nu fortsätter jag med min mormor och det är ännu svårare för mig. Anna Marie Fransine Andersen född 6 juni 1901. Jag vet att hennes mor dog när hon bara var några år gammal. Hon fick då flytta till Jylland men har sett att hon konfirmerades i Köpenhamn när hon var 14 år. Var bodde hon under sin uppväxt?

Jag tror efter mina eftersökningar att hennes föräldrar hette Jörgen Andersen och Rasmine Petrine Mathiesen, men är långt ifrån säker.

Min mormor Anna Marie Fransine Andersen gifte sig med Viktor Arne Rasmussen född 18 sept 1900. De fick två barn och Lili var min mor.

Nu till min nöt att knäcka. Min mormor Anna Marie Fransine Andersen (gift Rasmussen) hade en syster som var äldre än hon. Vad hette hon och fanns det fler syskon?

Kan du hjälpa mig med detta Niels Just Rasmussen? Dina tidigare sökningar har varit klockrena!

Hälsningar
Jens