NULL Skriv ut sidan - SV: Hoppe

Anbytarforum

Titel: SV: Hoppe
Skrivet av: Sven Jansson skrivet 2020-11-29, 11:56
Hej alla ni som har någon Hoppe i släkten.


Mitt namn är Sven Jansson och jag bor i Uppsala



Jag har en Eric Torsten Hoppe född 10 Dec 1924 Maria Magdalena, Stockholm, och död 17 Jul 2012 i Orsa Dalarnas län.
[/size]Han var gift med min ana Ulla Karin Maria Hoppe f. H (https://xerxx.se/getperson.php?personID=I64&tree=tredNr2)jelte och tillhörande min farmors gren av Hjältesläkten från
[/size]Västmanland. Hjeltegrenen gick sedemera över i släkterna Wennström och Gestblom/Gestrin. Min farmor hette
[/size]Märtha Elisabeth Ekman/Jansson,(född Wennström 1898 i Härvsta Simtuna). Hennes far var Lars Erik Johan Wennström och hennes farfarsfar var Johan Jansson Hjelte som var farfarsfar till denna Ulrika Karin Maria Hjelte.
[/size]
[/size]Och släkten Hoppe kom ursprungligen från Tyskland där Eric Torsten Hoppes far Walter Hoppe var född 7 Jan 1892
[/size]och död 16 Nov 1968, Bollmora, Tyresö, Stockholms län. Denna släkt Hoppe har långa anor bakåt till Tyska Sachsen.
[/size]
[/size]Jag nås på   u18210256@telia.com  för vidare information kring Hjeltesläktens inblandning och ätteskara. Har nyligen sett inblandning i Vallonsläkter såsom Drougge/Drugge från Liege Belgien.