NULL Skriv ut sidan - SV: Dödsannonser

Anbytarforum

Titel: SV: Dödsannonser
Skrivet av: Peter Rydén skrivet 2020-04-25, 22:37
Finns det någon grupp i Sverige som idag samlar dödsannonser i svenska dagstidningar? Jag har mina nedteckningar från Barometern från 00-talet och nedtecknar nu även ur Ulricehamns Tidning och Jönköpings-Posten. Tänkte då att det vore bättre om det samlades någonstans där fler kan ha nytta av det.

Annars slutar jag nog mitt projekt att lista mina "nya" dödsannonser, för det är mer arbete än vad man kan tänka sig om jag inte vet att någon har nytta av dem.

Tillägg: Jag har skapat en sida med listor över var man hittar dödsannonser. Just för Ulricehamn såg jag att Ulricehamns tidning samverkade med andra tidningar på sajten "Tillminne.se" - så det arbetet släpper jag bums. Jönköpings-Posten fanns dock inte med någonstans.

Men det fanns fler sajter än jag visste som hade dödsannonser - hade varit kul om någon kunde göra ett sökbart skript i samtliga dessa. Hittade även Per-Olov Bergmans ambitiösa sida som numera är arkiverad - länkar finns till hans registrerade dödsannonser från Stockholm, Dalsland och Östergötland.
http://magnificat.se/?page_id=211274