NULL Skriv ut sidan - SV: Börje Nilsson i Faranäs

Anbytarforum

Titel: SV: Börje Nilsson i Faranäs
Skrivet av: Eva Vajstedt skrivet 2020-04-12, 12:00
Ojdå Åke, tack: Jag har läst om det tidigare och försökt kolla upp det om Elisabet S och Nils B. Min Blädingesläkt, med många lika namn från olika gårdar, ställer till det. Jag har nu gått igenom det du skickade och upptäcker att jag har missat något i domboken. För att undvika missförstånd så går min väg till Blädinge via Danmark och Agunnaryd till Blädinge där Kerstin Persdotter är min anmoder i 8 generation. Där är bouppteckning efter hennes far Per Johansson gift med Karin Clemetsdotter. Kerstin Persdotters farfars far är Måns Knutsson gift med Ingier Nilsdotter. Där finns en bouppteckning efter henne (FIIIa:1 bild 58, s 101-107). Där omtalas hennes broder Börie Nilsson i Åhs Östragård. Yngsta dotterns förmyndare är Börie Nilsson i Åhs Ö.gård och Jon Håkansson i Rekarshult. Där står att Märtas del i Faranäs gård köpte hennes moders bror Jon Håkansson i Rekarshult. Hur går det ihop? Min släkt omfattar flera gårdar och jag har en känsla av att där måste finnas släktskap/anförlust mellan dessa. Särskilt mellan Ware, Katåsen och Lållatorp/Ramsåker.
Var hittar du att Ingrid Börjesdotter var gift med Nils Svensson? Nu är helgen fulltecknat. Än en gång tack.