NULL Skriv ut sidan - SV: Carl Carlsson i Måstad, Tving

Anbytarforum

Titel: SV: Carl Carlsson i Måstad, Tving
Skrivet av: Happy Svensson skrivet 2019-03-17, 09:19
Carl Carlsson är inte son till Carl Carlsson född 1799 och Sissa Matsdotter.
Återkommer
Arne


Det trodde jag var hugget i sten, Arne. Men jag vet ju vad du går för i dessa trakter och sammanhang och jag ser fram emot att du återkommer, Jag får ägna mig åt att uppdatera informationen om den Axel Rudolf Carlsson som är upphovet till denna diskussionen, jag har hittat ytterligare information om den familjen att bidra med. Återigen tack!


Och tack även till piggekott för ditt bidrag, detta har varit en svår kille att leta upp, dom amerikanska myndigheterna har inte haft samma expediens i pappersarbetet som motsvarande svenska och det har då florerat en massa olika uppgifter om när han anlände till Alaska, t ex. Och det blev inte lättare av att det inte ens fanns en riktig kyrkogård, han begravdes på den aleutiska gravplatsen som i bästa fall utmärktes med ett sedan länge försvunnit trädkors. Jag tackar så mycket för hjälpen och ser fram emot att kunna knyta ihop detta med mitt eget träd på faderssidan.


Och piggekott, separationen mellan Fridlevstad och Sillhövda känner jag väl till, det tog mig lång tid att hitta uppgifterna om Peter Svenssons i Husgöls död tack vare det! Hans hustru Kerstin Abrahamsdotter begravdes i Fridlevstad, men han levde så länge att han blev jordfäst i Sillhövda kyrka. Det tog ett tag att klura ut det!