NULL Skriv ut sidan - SV: Hindrik Wallin???

Anbytarforum

Titel: SV: Hindrik Wallin???
Skrivet av: Monica Fogelqvist skrivet 2018-01-28, 10:33
Godmorgon Kenneth och tack för det!
Jag började lite i fel ända med denna okända fader då jag skummade igenom domboken för ht 1812 först, innan jag ställde min fråga här. Skulle ju ha frågat er först!

Tack för alla uppgifter och till det du har kan du nu lägga ett barn till, för även om jag inte hittade något någonstans om att det faktiskt var han som var far, så bör det ha varit så.

Hindrik bodde åtminstone mellan 1811-1813 i Långserud Kyrkebol då han flyttar till Kila.

Visserligen hittade jag en trädgårdsmästare Erik Andersson Wallin, född 1781 i Kila, i Långserud, och då Kajsa ibland i böckerna kallades Eriksdotter Wallin så kan man ju undra om det blivit något missförstånd någonstans...

Kajsa var född 1812 i Långserud och hennes mor hette Maria Svensdotter, och som det alltså ser ut så var hennes far Hindrik Andersson Wallin, född i Kila. Men jag hittar honom inte där-någon som vet? På något ställe i böckerna bor det en piga Elsa Eriksdotter Wallin i Hindriks hushåll, vilket jag då antar är en dotter till trädgårdsmästaren Erik Wallin och alltså var Erik och Hindrik bröder.

Hälsningar
Monica