NULL Skriv ut sidan - SV: Wilander

Anbytarforum

Titel: SV: Wilander
Skrivet av: Linda Rudberg skrivet 2017-02-25, 21:35
Hej!
Vad snäll du är som vill hjälpa till! Jag fick hjälp att komma igång med mina eftersökningar av en nära väns styvmamma, det är hon som har lagt grunden för det jag håller på med nu. Jag vet inte hur hon har fått fram sina uppgifter, men hon har ett stort intresse för släktforskning, så jag antar att hon vet vad hon gör... (En del uppgifter har jag dock fått revidera vartefter, jag vet inte om det beror på skrivfel hon har gjort eller källor hon har använt). Hur som helst;
Min morfars pappa hette Johan Manfred Wilander och var kusk/stenhuggare. f. 1867-05-24 i Ålem. d. 1929-05-27 i Brännkyrka, Stockholm. Hans pappa hette Johan Peter Wilander, arbetare f. 1820-08-01 i Tuna. d. 1882-07-13 i Ålem. Sedan kommer då Petter Magnus Wilander som kanske var mjölnare f. 1794-07-24 i Hjorted. Därefter kommer jag inte vidare.
Om du har tips tar jag tacksamt emot dem! Även för hur man hittar dokument som kan styrka släktskapet. Jag har lagt upp en tavla på Ancestry och använder mig av deras källor, men kanske finns det andra sätt som kan ge mer information?
Hälsningar
Linda