NULL Skriv ut sidan - SV: Zandéns frukt/Banankompaniet i Göteborg, Banankungen Folke Andersson

Anbytarforum

Titel: SV: Zandéns frukt/Banankompaniet i Göteborg, Banankungen Folke Andersson
Skrivet av: Marianne Kristoffersen skrivet 2016-12-04, 19:25
Hej Inger,
jag berättar gärna allt jag vet. (Jag gick en släktforskningskurs i mars detta året. Kyrkböckerna i Sanne socken är "inte så rena och fint skrivna, kladdiga på vissa sidor. Jag har även gått en kurs i handskriftstydning men hinner inte fördjupa mig den handstilen och alfabetet just nu). Jag har en lista med alla syskonen, vem de gifte sig med och barn som blev födda. Jag såg att Hilma Justina flyttade till Skållerud. Det är Ove Sannerholm som har mejlat den till mig. Hans farfar (tror jag) var mjölnare i Sanne. Du kanske också har den listan? Om inte så kan jag mejla den. I hembygdsboken Lerdal finns det fotografier, bl a ett från 1969 då det var släktträff och där finns några av min mors syskon med och deras respektive. Jag har kopierat de sidorna som är från Torgersbyn med Sven och Anna-Cajsas barn och barnbarn. Jag skickade ett brev till Berit Torell i Lerdals hemb.förening om när det var hemb.träff i somras att jag sökte fotografier och uppgifter men det var ingen som nappade och återkom med fotografier. Jag har faktiskt forskat färdigt med det jag ville uppnå och det var att knyta ihop min mors föräldrar med Håbolsläkten. Min mor är 94 år och hon minns mycket från sin barndom. Jag har inte hört om hon träffade sin mormor Brittas syskon, (Britta var äldst och Hilma Justina två år yngre än henne), jag ska fråga henne om det. Jag återkommer till dig. Jag ska starta en kurs imorgon och måste förbereda lite och kl 20 kommer ju Allt för Sverige som jag tittar på. Roligt att du hörde av dig, mvh Marianne