NULL Skriv ut sidan - SV: Kåhög 6:13 Nygärde box77

Anbytarforum

Titel: SV: Kåhög 6:13 Nygärde box77
Skrivet av: Lena Karlsson skrivet 2016-04-22, 07:19
Hej alla som skrivit på den här tråden...jag fick uppgiften av Eva i Karlskrona som jobbar på släktforskningsavd där.jag postade en efterlysning av morfar och hon svarade jag vet ingenting mer än mormor och morfars adress födelse och död och nu tydligen en del som går isär,,jag har inte hört att morfar kom som fosterbarn till Öjaby,,,jag har trott han bodde i karlskrona..och träffat mormor under tiden i Moheda..där hon föddes.morfar dog 1983 och jag är adopterad och har tyvärr ingen levande att fråga om deras historia...Jag skrev igår till Jonsereds skola...den finns ju kvar och hon ska ha arbetat där som lärarinna..så jag fick ett kort svara av en som jobbar på skolan att han ska kolla upp hennes datum och anställning bakåt i tiden och återkoppla till mig..vilket jag tror kan ge en ledtråd evt om hon bodde på skolan ellerherrgården...kanske.sigrid kruse var också från karlskrona så evt kan han förlja upp en kollega och se bakåt om de umgick och evt hitta bostads adress...tack snälla så länge jag ska leta vidare och tycker det är väldigt roligt att ni vill hjälpa mig!