NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 mars, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 mars, 2008
Skrivet av: Bengt Isacsson skrivet 2008-02-29, 14:31
Lena  
 
Det är bra att det tydligen funnits någon förening(ar) som uppmärksammat det hela men det kan inte ha varit särskilt många eftersom ni har varit i minoritet som du säger - det visar ju på att majoriteten inte har brytt sig - tyvärr.
 
Att det skulle vara någon förändring på gång i mer demokratisk riktning är väl bra i och för sig men varför behövs svängrum och tid?  
 
Demokrati i vilken förening och förbund som helst likaväl som i politiska sammanhang är för viktig för att vänta och se. De som inte vill vara med på det tåget borde avlägnas från sina poster per omgående.  
 
I föreningar och i förbundet syns det mig finnas en annan och långt allvarligare brist - nämligen bristfällig kunskap om föreningsarbete och därmed sammanhängande demokratifrågor.
 
Mats
 
Att många i styrelsen lyssnar och har lite andra synpunkter är tydligen inte tillräckligt för att få majoriteten att ändra på missförhållanden. Men jag medger att det ändå är ett tecken på tillfrisknande. Men för mig är det vad som beslutats som gäller - säger en eller flera ledamöter ja till något det inte står för så får de stå ut med den kritik som följer. Det finns ju en möjlighet att slippa ifrån kritik också - genom att reservera sig.
 
Jag måste ändå få säga att det här förbundet tar priset som det med sämst kommunikation mellan förtroendevalda och medlemmar som jag har varit medlem i. Och jag är och har varit med i några stycken.