NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 28 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 28 januari, 2008
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2008-01-25, 10:00
100 kr till Rötters Vänner är ett frivilligt stöd till utvecklingen av Rötter, men också en förutsättning för att aktivt få delta i Anbytarforum/Förbundsforum
 
Så står det tydligen nu på de senast utskickade fakturorna. Hur kan något som kallas frivilligt stöd också vara ett krav för att köpa en produkt?
 
Det verkar som att man (före styrelsen har diskuterat saken!) vill att användarkontot till Anbytarforum ska vara samma sak som Rötters Vänner. För att få deltaga i AF måste man kalla sig Röttervän och lämna ett frivilligt stöd.  
 
Även om det inte gör någon praktisk skillnad, så känns det olustigt att från att ha frivilligt stött en positiv utveckling av Rötter (och fått som förmån ett användarkonto) tvingas att under samma namn betala till det rakt igenom idiotiska projektet att avgiftsbelägga Anbytarforum! Det är ju verkligen inte någon utveckling av Rötter, snarare inledningen på Rötters demontering. Det är möjligt att jag ändå betalar hundralappen, och försöker intala mig att det är samma hundralapp som jag tidigare betalt, men inte blir det lätt.
 
Nu ska jag lämna ett frivilligt stöd till ICA:s Vänner...