NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 april, 2009
Skrivet av: Maud Svensson skrivet 2009-03-17, 20:52
Anders Berg har skickat mig ett mejl angående mitt tidigare inlägg här. Varför det? Diskussionen förs här - så gott det nu går när inlägg plötsligt raderas. Takhöjden är inte imponerande!
 
Men nej, jag har inte missförstått - jag vet vad som raderats i Westling-diskussionen och jag anser att Göran Johanssons kritik i viss mån var befogad. Jag menar också att det är Anders Berg som anger tonen för och syftet med den diskussionen: det ska grävas fram ”suspekta” Westling-anor. Därför mitt ifrågasättande av lämpligheten i att moderator Anders Berg utövar censur mot kritiker av föreningsmedlem Anders Bergs yttranden. Jag tycker även att det var obehagligt med de offentliga uppläxningar (nu borttagna) som moderatorn tillät sig att ge Göran Johansson samtidigt som denne hindrades från att yttra sig.
 
Men jag förstår också att de nya moderatorerna kan behöva lite tid för att växa in i sina nya roller. Deras uppgift är inte lätt - det krävs ju att de kan lämna sina egna åsikter, sympatier och antipatier därhän och förhålla sig neutrala i diskussionerna.
 
Nu har väl alla som forskat i de Westlingska anorna försäkrat att de inte haft för avsikt att håna eller skandalisera. Det finns ingen anledning att misstro dem och alltså inte heller någon anledning att fortsätta älta saken. Det är bara att konstatera att olika personer kan uppfatta samma saker på högst olika sätt. Och det får vi leva med.