NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-06-12

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-06-12
Skrivet av: Erik Holmlund skrivet 2003-06-11, 23:39
Jag har inte fått något mail från Skånberg, så jag tycker mig stå litegrann utanför diskussionen någorlunda neutral. Jag tycker absolut INTE att detta är frågan om spam.
 
Många personer med hemsidor lämnar ut sin mailadress på sina hemsidor just i syfte att man skall kunna ta kontakt med personen ifråga om man har ett ärende. Det hade Skånberg. Ett ganska oskyldigt ärende som han, med ganska goda grunder tycker jag, antog skulle intressera sina adressater. Ett riktigt spam tar för det mesta ingen som helst hänsyn till vad adressaterna kan tänkas vara intresserade av.
 
Alla mail som man inte har bett om att få kan självklart inte betraktas som spam. Alla mail som skickas till många personer är inte heller per automatik spam, självfallet. Det är en betydande skillnad mellan att som Skånberg selektivt välja ut människor som uppenbarligen har ett intresse i området och att som de onda spammarna göra utskick till generator-insamlade mailadresser. Det är den viktigaste skillnaden.
 
För övrigt gillar jag inte kristdemokrater överhuvudtaget, så jag har absolut inga politiska sympatier(eller andra) för Skånberg & co som bakomliggande motiv till mina argument alls, om nu någon trodde det. Jag tycker bara att Skånberg inte har gjort något oetiskt, eller något som skulle strida mot någon antispam-policy.